Kerana itu aku tidak dijadikan

Posted by wmz , Monday, December 14, 2009 11:49 PM


Jika aku Jibril, dengan sayapku yang beribu
akan aku musnahkan semua musuhMu,
agar jadi abu jadi debu

Jika aku Jibril
akan aku hapuskan segala mungkar, segala kafir dan kufur
semoga yang ada hanya Pencinta

jika aku Jibril
aku hanya mencintaiMu, untukMu, padaMu dan bersamaMu
kerana itulah engkau tidak layak untuk itu
kerana engkau ditakdirkan untuk mencintainya, untuknya, padanya dan bersamanya
itu yang Aku amanahkan padamu,

isteriadalah lembaran,suratmu,
anak anak adalah siratanmu kerana Jibril hanya dapat mencintaiKu
sedang engkau dapat mencintai amanahKu
membimbing amanatKu

kerana itu engkau tidak layak
menjadi Jibril dan Jibril tidak layak
menjadi engkau
kerana engkau selayakNya,

untuknya,
isteri dan anak anakmu
sebagai mana dia selayaknya

untukmu,
mengatasi segala cinta yang ada
keranaKu.

1 Response to "Kerana itu aku tidak dijadikan"

nurul farehah binti Hussin Says:

mantap blog abg long;) teruskan!

Post a Comment