Maulidur Rasul

Posted by wmz , Sunday, February 28, 2010 11:40 PM

Allamdulillah..Sekarang tengah byk majlis agama yg berkisar pada Maulidur Rasul..Kat tempat aku surau Al-Ikhwan PUJ 2 pon di adakan Majlis Maulidur Rasul Malam tadi..Cam biasalah AJK suraulah yg sibuk..Malam tadi ceramah disampai kan oleh Ustaz jemputan dari Pulau Pinang..bukan main jauh lagi 2...Tapi tak ape lah ramai yg hadir nak mendengarkan ceramah..penuh gak lah surau,dah cam Solat Jumaat lah plak..
Ceramah Ustaz ni berkisar kepada Pendidikan Agama untuk anak2..Banyak lah benda yg kita pandang rendah yg menyebabkan anak2 kita lalai dalam bidang agama dan terus tejebak dalam masalah sosial..kat bawah ni ada berberape isi penting mengenai ceramah malam tadi..

1.Pendidikan agama bermula dari rumah
2.Ibubapa sebagai contoh kepada anak2
3.Masyarakat memandang rendah pada Pendidikan Agama..Cth sekolah Agama,Sekolah pondok,Universiti2 yg berteraskan Agama seperti Al-Azhar..
4.Masalah sosial yg banyak berlaku pada hari ini..

Yg aku sedih bila ustaz menceritakan ada sesetengah org memandang rendah lulusan Agama..dengan mengatakan susah untuk mendapatkan kerja..kalau tak da golongan yg Berpendidikan Agama ni aku tak taulah cam ne negara Malaysia ni...

Penutup Majlis ni lah mmg best..ape tak nye makan gulai kambing...belasah cukup2 lah..mmg tak cukup lauk..hehe..bukan selalu dapat makan..lagi pon aku tak makan ape2 lagi dari mula aku bertolak dari melaka...